Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Ναυτιλιακή εταιρεία αρνείται να τα μεταφέρει λόγω κινδύνου πυρκαγιάς

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Ναυτιλιακή εταιρεία αρνείται να τα μεταφέρει λόγω κινδύνου πυρκαγιάς
Η πυρκαγιά σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα, που προκάλεσε πιθανότατα πριν ένα χρόνο το ναυάγιο του πλοίου Felicity Ace, προβληματίζει τις ναυτιλιακές εταιρείες.

Πριν ένα χρόνο βυθίστηκε έξω από τις Αζόρες το πλοίο Felicity Ace με πιθανότερη αιτία την εκδήλωση πυρκαγιάς σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα, που μετέφερε με προορισμό τις ΗΠΑ. Το συγκεκριμένο δυστύχημα αναζωπύρωσε τη συζήτηση σχετικά με την ασφάλεια των μπαταριών ιόντων λιθίου, που τοποθετούνται στα ηλεκτροκίνητα οχήματα.

Ο νορβηγικός ναυτιλιακός όμιλος Havila Kystruten επιβεβαίωσε στην πράξη αυτές τις ανησυχίες, καθώς έγινε η πρώτη εταιρεία του κλάδου παγκοσμίως, που αρνείται να μεταφέρει πλέον με τα πλοία της αμιγώς ηλεκτροκίνητα, υβριδικά και υδρογονοκίνητα οχήματα. Αντιθέτως, δεν βάζει κανέναν περιορισμό στη μεταφορά οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης, βενζίνης και πετρελαίου. Φαίνεται πάντως, ότι οι υπόλοιπες ναυτιλιακές εταιρείες τηρούν προς το παρόν στάση αναμονής και δεν σκοπεύουν να ακολουθήσουν το παράδειγμα των Νορβηγών.

Σύμφωνα με τον υπεύθυνο της Havila Kystruten, Μπεντ Μαρτίνι, η απαγόρευση επιβλήθηκε μετά από αξιολόγηση της ασφάλειας των συγκεκριμένων οχημάτων, ενώ όπως τόνισε «μία πιθανή πυρκαγιά σε ηλεκτροκίνητα, υβριδικά και υδρογονοκίνητα οχήματα απαιτεί εξωτερικά μέτρα διάσωσης και μπορεί να απειλήσει τους ανθρώπους στο πλοίο». Ο σκεπτικισμός του Μαρτίνι έχει βάση, καθώς το σβήσιμο της φωτιάς σε ένα ηλεκτροκίνητο όχημα απαιτεί εκπαιδευμένους πυροσβέστες και ειδικό εξοπλισμό. Το πρόβλημα έχει εντοπιστεί και από άλλες ναυτιλιακές εταιρείες, οι οποίες έχουν ξεκινήσει την εκπαίδευση του προσωπικού τους και πραγματοποιούν ασκήσεις για την αντιμετώπιση τέτοιων περιστατικών.

Η σημαντικότερη δυσκολία κατάσβεσης ενός φλεγόμενου ηλεκτρικού αυτοκινήτου είναι η μεγάλη της διάρκεια της πυρκαγιάς και αυτό έχει επιβεβαιωθεί σε ανάλογα δυστυχήματα με νταλίκες που μετέφεραν τέτοια μοντέλα στην ξηρά. Αυτό συμβαίνει, επειδή ακόμη και μετά το σβήσιμο της φωτιάς είναι πιθανή μία εκ νέου ανάφλεξη των μπαταριών, όσο παραμένουν ζεστές και δεν έχει πέσει η θερμοκρασία τους στους 60 βαθμούς Κελσίου. Η ψύξη των μπαταριών είναι πολύ δύσκολο να γίνει από τα σωστικά συνεργεία, επειδή θωρακίζονται με ενισχύσεις, για αποτελεσματική προστασία σε περίπτωση τροχαίου ατυχήματος. Άρα απαιτούνται ειδικές γνώσεις από αυτούς, που συμμετέχουν σε τέτοιες επιχειρήσεις κατάσβεσης πυρκαγιάς σε ηλεκτρικά οχήματα, όπου απελευθερώνονται –εκτός των άλλων- και επικίνδυνα, τοξικά αέρια.

Είναι βέβαιο, ότι το επόμενο διάστημα θα έχουμε εξελίξεις σχετικά με την εφαρμογή συγκεκριμένων μέτρων ασφαλείας για την αντιμετώπιση τέτοιων καταστάσεων στη θαλάσσια μεταφορά ηλεκτρικών οχημάτων. Ένα πρώτο βήμα είναι η θέσπιση ειδικών θέσεων στάθμευσης των ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων στα καταστρώματα των πλοίων, τα οποία θα επιτρέπουν την άμεση πρόσβαση σε αυτά, ενώ ανάλογες οδηγίες για τις μπαταρίες ιόντων λιθίου περιλαμβάνονται και στον διεθνή ναυτιλιακό κώδικα για επικίνδυνα προϊόντα, ΙΜDG (International Maritime Code for Dangerous Goods).



ΔΕΙΤΕ ΟΛΟΚΛΗΡΟ ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΠΑΤΩΝΤΑΣ ΕΔΩ -- Πηγή: ieidiseis.gr


Powered by Preisvergleich


VIDEOS

val m amo

Δείτε επίσης...

ΜΑΣ ΕΧΟΥΝ ΕΜΠΙΣΤΕΥΘΕΙ.....ΕΣΕΙΣ;

Ποδήλατο Γιαννούλη
ΗΠΕΙΡΟΚΑΤ ΑΕ - Ηπειρωτική Κατασκευαστική Α.Ε.
George Coiffure
ACS ...σημαίνει courier
Save
Cookies user preferences
We use cookies to ensure you to get the best experience on our website. If you decline the use of cookies, this website may not function as expected.
Accept all
Decline all
Analytics
Tools used to analyze the data to measure the effectiveness of a website and to understand how it works.
Google Analytics
Accept
Decline