Smart #1 – Ένα ηλεκτρικό SUV με μοντέρνο σχεδιασμό και προηγμένες ψηφιακές τεχνολογίες

Η Smart έκανε το μεγάλο μπαμ λανσάροντας το διθέσιο fortwo, που παραμένει ακόμη και σήμερα ένα πολύ δημοφιλές, cult μοντέλο. Ωστόσο, η εταιρεία έχει αλλάξει ριζικά προφίλ, ανήκει πλέον κατά το ήμισυ στη Mercedes και κατά το άλλο ήμισυ στoν κινέζικο όμιλο της Geely, ενώ παράγει αποκλειστικά ηλεκτροκίνητα μοντέλα, ανάμεσα στα οποία δεν υπάρχει -προς […]
The post Smart #1 – Ένα ηλεκτρικό SUV με μοντέρνο σχεδιασμό και προηγμένες ψηφιακές τεχνολογίες appeared first on iEidiseis.

Η Smart έκανε το μεγάλο μπαμ λανσάροντας το διθέσιο fortwo, που παραμένει ακόμη και σήμερα ένα πολύ δημοφιλές, cult μοντέλο. Ωστόσο, η εταιρεία έχει αλλάξει ριζικά προφίλ, ανήκει πλέον κατά το ήμισυ στη Mercedes και κατά το άλλο ήμισυ στoν κινέζικο όμιλο της Geely, ενώ παράγει αποκλειστικά ηλεκτροκίνητα μοντέλα, ανάμεσα στα οποία δεν υπάρχει -προς το παρόν- κανένα διθέσιο.
Οι αρμοδιότητες μεταξύ των δύο εταίρων είναι αυστηρά καθορισμένες, με τους Γερμανούς να αναλαμβάνουν τον σχεδιασμό των Smart νέας γενιάς και τους Κινέζους τη μηχανική υποστήριξη και την παραγωγή τους, κάτι που ισχύει και στην περίπτωση του Smart #1.

Η ρηξικέλευθη ονομασία δεν περιέχει τυχαία το σύμβολο του hashtag, αλλά υπογραμμίζει με τη συγκεκριμένη επιλογή την πλήρη ψηφιοποίηση και τον απόλυτο εξηλεκτρισμό των μοντέλων της Smart, σε συνδυασμό με τον σύγχρονο -ινσταγκραμικό- σχεδιασμό τους.
Το #1 αποτελεί το μικρότερο SUV της τρέχουσας γκάμας της γερμανοκινεζικής πλέον Smart, ανήκει με βάση τις εξωτερικές διαστάσεις του (4,27 μέτρα μήκος, 1,82 μέτρα πλάτος και 1,64 μέτρα ύψος) στην κατηγορία των Β-SUV και εφοδιάζεται με ηλεκτροκινητήρα 272 ίππων με 343 Nm μέγιστη ροπή στρέψης.
Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας εφοδιαζόταν με τη μπαταρία μεγαλύτερης χωρητικότητας 62 kWh (υπάρχει και μικρότερη με 49 kWh), ενώ κοστίζει 31.600 ευρώ, συμπεριλαμβανομένης της κρατικής επιδότησης ύψους 3.000 ευρώ.

Ο συνδυασμός των 272 ίππων άμεσης απόκρισης λόγω του ηλεκτροκινητήρα με το συμπαγές αμάξωμα αναδεικνύει το Smart #1 σε ένα πραγματικό ‘’πυραυλάκι’’, αφού η επιτάχυνση από στάση έως 100 χλμ./ώρα πραγματοποιείται σε μόλις 6,7’’ και η τελική ταχύτητα περιορίζεται για εξοικονόμηση ενέργειας στα 180 χλμ./ώρα.
Ανάλογα γρήγορα επιταχύνει το αυτοκίνητο και εν κινήσει, οπότε επιτρέπει τις σβέλτες και ασφαλείς προσπεράσεις, χωρίς χτυποκάρδια στο τιμόνι.

Το νέο Smart #1 ανήκει στα SUV που τραβούν τα βλέμματα χάρη στον σύγχρονο και νεανικό σχεδιασμό του με αρκετά στοιχεία lifestyle. Η αιωρούμενη οροφή συνθέτει μια όμορφη εικόνα με τη διχρωμία του αμαξώματος, με τα LED φωτιστικά σώματα που ενώνονται στη μάσκα με μια φωτεινή μπάρα και με τις καλαίσθητες ζάντες με τον αεροδυναμικό σχεδιασμό.

Η καμπίνα επιβατών συνδυάζει τον μοντέρνο διάκοσμο με αρκετά σκληρά πλαστικά και με προσεγμένο φινίρισμα, ενώ χαρακτηρίζεται από ευρυχωρία και πρακτικότητα, αφού τα πίσω καθίσματα είναι συρόμενα και οι διαθέσιμοι χώροι για τα πόδια των επιβατών και τις αποσκευές προσαρμόζονται στις εκάστοτε ανάγκες.
Αν τραβηχτούν εντελώς πίσω τα καθίσματα της δεύτερης σειράς, τότε περιορίζεται ο όγκος του πορτ μπαγκάζ σε μόνον 273 λίτρα, ενώ αν μετατοπιστούν όσο πιο μπροστά γίνεται, τότε αλλάζει εντελώς η εικόνα και έχουμε έναν χώρο αποσκευών ικανοποιητικών προδιαγραφών με 411 λίτρα όγκο.
Η ψηφιοποίηση βρίσκεται επίσης στα φόρτε της, όπως επιβεβαιώνουν ο στενόμακρος ψηφιακός πίνακας οργάνων των 9,2 ιντσών και η μεγάλη κεντρική οθόνη αφής των 12,8 ιντσών, που εφοδιάζεται με υπερσύγχρονο και πανίσχυρο επεξεργαστή.

Όπως γράψαμε και στην αρχή, οι επιδόσεις του Smart #1 είναι εξαιρετικές και συνοδεύονται από υψηλά περιθώρια πρόσφυσης στις στροφές και χαμηλά επίπεδα θορύβου. Οι αναρτήσεις έχουν ρυθμιστεί αρκετά σφιχτά, για να ανταποκρίνονται στη δύναμη των 272 ίππων, ωστόσο κάνουν αξιοπρεπώς τη δουλειά τους και αποσβένουν σχετικά αποτελεσματικά τους κραδασμούς από σαμαράκια, λακούβες και μπαλώματα του δρόμου.
Γενικό, πρόκειται για ένα SUV με ευχάριστη αίσθηση οδήγησης, το οποίο δεν αιφνιδιάζει τον οδηγό του και αρέσει -μεταξύ άλλων- με τα αποτελεσματικά φρένα του και το άμεσο τιμόνι του.

Η αυτονομία του Smart #1 ανέρχεται σύμφωνα με τις επίσημες, τυποποιημένες μετρήσεις σε 420 χιλιόμετρα, ωστόσο εξαρτάται -όπως σε όλα τα ηλεκτρικά μοντέλα- από μια σειρά παραγόντων. Εμείς μετρήσαμε μια μέση αυτονομία γύρω στα 340 χιλιόμετρα, ακολουθώντας αρκετά σβέλτους ρυθμούς κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας.
Αν μετακινείσαι κατά κύριο λόγο στην πόλη, μπορεί πάντως να ξεπεράσει η αυτονομία τα 400 χιλιόμετρα, ενώ αντιθέτως σε ταξίδια στον αυτοκινητόδρομο είναι πιθανόν να μείνει κάτω από τα 300 χιλιόμετρα.
Υπάρχει δυνατότητα επιλογής μεταξύ τριών βαθμίδων ανάκτησης ενέργειας και η λειτουργία One Pedal Drive, όπου μπορείς να οδηγήσεις το αυτοκίνητο κάνοντας σπάνια χρήση των φρένων. Η μπαταρία γεμίζει σε ταχυφορτιστή από 10% έως 80% σε 30 λεπτά, ενώ το Smart #1 διατίθεται με τρία χρόνια εργοστασιακή εγγύηση και απεριόριστα χιλιόμετρα, με 8 χρόνια ή 160.000 χιλιόμετρα εγγύηση για τον ηλεκτροκινητήρα και με 8 χρόνια ή 200.000 χιλιόμετρα εγγύηση για την μπαταρία υψηλής τάσης.
The post Smart #1 – Ένα ηλεκτρικό SUV με μοντέρνο σχεδιασμό και προηγμένες ψηφιακές τεχνολογίες appeared first on iEidiseis.










